Kendon Suomi-ryhmä

Kendon Suomi-ryhmä on säännöllisesti eri seuroissa harjoituspäiviä järjestävä kendon harrastajien ryhmä. Ryhmän harjoituksiin voivat osallistua myös kyseisen harjoituskerran järjestävän seuran muut jäsenet. Ryhmän toiminnasta vastaavat liiton nimittämät vetäjät.

Suomi-ryhmän tavoitteena on kehittää seurojen välistä yhteistyötä, tarjota seuroille mahdollisuus poikkeavaan harjoitteluun sekä tarjota korkeatasoista harjoitusta säännölliseen harjoitteluun sitoutuneiden ryhmässä. Suomi-ryhmä sopii kaiken tasoisille kendon harjoittelijoille, joiden taidot riittävät kovatempoiseen harjoitteluun.

Harjoitusryhmän osallistuminen edellyttää sitoutumista ryhmän järjestämiin harjoituspäiviin (4-6 krt/ vuosi). Osallistujalla tulee olla voimassa oleva liiton lisenssi.

Suomi-ryhmä kaudella 2021-2022

Kendon Suomi-ryhmän toiminta järjestetään kaudella 2021-2022 koronatilanteen salliessa. Ryhmän vastuuhenkilöinä ja vetäjinä toimivat Kari Ruuhilahti (kendo renshi 7.dan) ja Mika Kankainen (kendo renshi 6.dan).

Kauden painopistealueena ryhmän toiminnassa on kendoharjoittelun jatkuminen koronan aiheuttaman harjoittelutaon jälkeen.

Harjoituspäivien tarkoituksena on antaa osallistujille:

• Tietoa sen hetkisestä fyysisestä kuntotasosta, sekä kendollisesta taitotasosta
  • Kaudelle henkilökohtainen asetettu tavoite
  • Harjoittelulle selkeä suunta ja päämäärä
  • Henkilökohtainen palaute
  • Konkreettiset kotiseuroissa tehtävät harjoitusohjeet
  • Seuranta asetettuihin tavoitteisiin pääsystä

Harjoituksiin sisältyy mm. fyysisen kunnon mittaamista ja ylläpitoa, kovaa kendoharjoittelua, sekä harjoittelua tukevien toimien läpikäyntiä. Harjoitusten fokus on vahvasti ryhmän kokonaisvaltaisen tason nostamisessa ja henkilökohtaisessa ohjauksessa.

Aikataulu

Suomi-ryhmä esittäytyy infotilaisuudessa tiistaina 17.8 klo 18. Tilaisuus on tarkoitettu kaikille ryhmän toiminnasta kiinnostuneille. Tilaisuuteen ei ole ennakkoilmoittautumista ja sitä pääsee seuraamaan Zoomissa (Meeting ID: 924 9276 6877 Passcode: suomi21).

Ryhmän ensimmäiset harjoitukset pidetään Porissa lauantaina 25.9. Muut harjoituspäivät järjestetään ryhmään ilmoittautuneiden seuroissa. Harjoittelupäivistä sovitaan kun ryhmään ilmoittautuneet ja mahdolliset harjoituspäivän järjestävät seurat ovat selvillä. Tarkempi harjoitusohjelma sekä aikataulu ilmoitetaan osallistujille ja tällä sivulla.

Tavoitteena on järjestää 4-6 harjoituskertaa kauden aikana.

Mitä se maksaa?

Harjoituspäivät ovat osallistujille pääosin maksuttomia.

Järjestävän paikkakunnan seura hoitaa tarvittavat käytännön toimet eli harjoituspaikan ja mahdollisesti tarvittavan majoituksen. Näistä syntyvät kustannukset pyritään kattamaan liiton toimesta ryhmälle varatusta budjetista yhteistyössä järjestävän seuran kanssa.

Harjoituspäiviin matkustaminen, ruokailut jne. jäävät osallistujien itsensa hoidettaviksi.

Miten ilmoittaudun mukaan?

Lisätietoa ryhmän toiminnasta saa sen vetäjiltä:

Kari Ruuhilahti, 0504116032, kari.ruuhilahti@pp.inet.fi

Mika Kankainen, 0403010331, mika.kankainen@fka.fi

Ilmoittautumiset Suomi-ryhmään pyydetään tekemään sähköpostitse Karille ja Mikalle 7.9 mennessä. Ilmoittautumisessa on mainittava osallistujan nimi, vyöarvo ja kotiseura.