Kendon SM-kilpailut 2022

Miesten yksilösarjan finaali Kuopion SM-kisoissa 2016.

Kendon suomenmestaruuskilpailut järjestetään vuonna 2022 Jyväskylässä 29.-30.1.2022. Saman viikonlopun aikan kilpaillaan Suomen mestaruudesta junioreiden, naisten, miesten ja joukkueiden sarjoissa. Kilpailussa noudatetaan Euroopan Kendoliiton voimassa olevia kilpailusääntöjä.

SM-kilpailut on tarkoitettu kaikille Suomen Kendoliiton jäsenille. Kilpailuihin valmistautuminen ja osallistuminen ovat tärkeitä oppimisen mahdollisuuksia, vaikka harrastuksen päämääränä ei olisi kilpaileminen. Kilpailussa harrastaja joutuu kohtaamaan kisajännitystä, painetta sekä tappion ja voiton käsittelemistä ja asettaa oman osaamisensa alttiiksi julkiselle arvioinnille.

VARAUTUMINEN KORONAAN

Tapahtuman järjestämisessä noudatetaan viranomaisten koronaohjeita. Jos jollakin Suomen alueella epidemiatilanne estää kisoihin matkustamisen, kisoja ei järjestetä SM-kilpailuina. Tällöin kyseeseen voi tulla paikallinen turnaus, mikäli paikallinen tilanne sen sallii.

PAIKKA

Kypärämäen koulu (iso sali). Erämiehenkatu 12 40630, Jyväskylä.

KILPAILUSARJAT

Lauantaina 29.1 yksilösarjat

• Juniorien taitokilpailu, 7-17-vuotiaat (hakama ja keikogi, ilman bogua)
  • Juniorien ottelukilpailu, 10-13-vuotiaat (vähintään 4. kyu, bogulliset)
  • Juniorien ottelukilpailu, 14-17-vuotiaat (vähintään 4. kyu, bogulliset)

Huom! Kaikilla kilpailuihin osallistuvilla alle 18-vuotiailla tulee olla oman seuransa ohjaajan lupa osallistua kilpailuun. Ohjaajien tulee harkita tarkkaan, osallistuuko juniori bogullisien vai boguttomien sarjaan. Sama juniori EI voi osallistua sekä boguttomien että bogullisten sarjaan. Juniorisarjoissa ei ole tasorajoja.

• Naisten yksilösarja (ei vyöarvorajaa, alle 3. kyun osallistujat tasataan alkulohkoihin)
  • Miesten yksilösarja (ei vyöarvorajaa, alle 1. kyun osallistujat tasataan alkulohkoihin)

Mainitulla alkulohkojen tasaamisella varmistetaan, että osallistujat ovat kaikissa alkulohkoissa mahdollisimman tasavertaisessa asemassa.

Sunnuntaina 30.1 joukkuekilpailu

Joukkuekilpailussa otellaan viiden hengen joukkueissa. Seura voi ilmoittaa usean joukkueen kilpailuun. Kilpailuun osallistuvien tulee olla joko 18 vuotta täyttäneitä ja vyöarvoltaan vähintään 6. kyu TAI 16-17 vuotiaita ja vyöarvoltaan vähintään 3. kyu. Kendoliitto kannustaa kaikkia seuroja osallistumaan joukkueella kilpailuun.

MAJOITUS

Kypärämäen koululla on mahdollista majoittua salimajoituksessa.

ILMOITTAUTUMINEN JA HINNAT

Tarkemmat tiedot ilmoittautumisesta ja hinnoista julkaistaan myöhemmin tällä sivulla.

LISÄTIETOJA

• Järjestävä seura Ryotokai: varapuheenjohtaja Jussi Jussila, jussilajussi gmail com
  • Kendoliitto: kendon lajivastaava Thomas Vikberg, kendo@fka.fi