Liiton kevätleiri

Liiton kevätleiri vierailevine opettajineen ja dan-graduointeineen järjestetään perinteisesti maalis-huhtikuussa. Kyseessä on Pori Jazz leirin ja Helsingin syysleirin ohella yksi suurimmista vuosittaisista kendotapahtumista Suomessa. Kevätleirin leiripaikka vaihtelee, viime vuosina kevätleiri on järjestetty mm. Kotkassa ja Lahdessa. Kevätleirille saapuu perinteisesti huippuopettajat ja noin 100 kendon harrastajaa ympäri Suomea ja muutama myös ulkomailta. Kevätleirillä pyritään järjestämään dan-graduoinnit ja salimajoitus kaukaa tuleville.

(In English briefly below)

Liiton kevätleiri järjestetään Ylistaron Kirmaus-hallissa, n. 25 km Seinäjoelta, toukokuun puolivälissä 17.-19.5.2019. Pääopettajaksi saapuu Porista Kari Ruuhilahti, Renshi 6. dan. Varaa päivät kalenteriisi ja jaa tätä tapahtumaa!

The FKA Kendo Spring Seminar will be held at Kirmaus sporthall, in western Finland on mid May 17.-19.5.2019. Main teacher will be Kari Ruuhilahti, Renshi 6th Dan. Save the date and share the event!

Opettajat / Teachers:

Kari Ruuhilahti, Renshi 6th Dan
Kari Jääskeläinen, Renshi 6th Dan
Markus Lyyrtö, Renshi 6th Dan
(Lisää tulossa / More tba)

Aikataulu (tarkentuu lähempänä) / Preliminary time table:

Perjantai / Friday
18:00 – ovet aukeaa, rekisteröinti / venue opens, registration
19:00 – 21:00 harjoitukset + keiko / practice, jigeiko

Lauantai / Saturday
08:30 – 09:30 aamiainen / breakfast
10:00 – 12:00 leirin avaus ja harjoitukset / opening ceremony and practice
12:00 – 14:00 lounas / lunch
14:00 – 16:30 harjoitukset / practice
16:30 – 17:30 jigeiko
18:00 – 19:00 illallinen / dinner
19:00 => sauna vuoroissa, naiset ensin / sauna by groups, ladies first

Sunnuntai / Sunday
08:00 – 09:00 aamiainen / breakfast
09:00 – 10:30 harjoitukset / practice
11:00 – 11:45 jigeiko ja leirin päätös / jigeiko and ending ceremony
12:15 => graduoinnit / gradings (6.-1. kyu, 1.-3. dan)

Tapahtumapaikka / Venue:

Ylistaron Kirmaus-halli ja Kirja-Matin koulu, Kirkkokuja 20 Ylistaro, n. 25 km Seinäjoelta. Karttalinkki. Ylistaron keskustasta löytyy kauppa ja pari ravintolaa.

This link points to Kirmaus sport hall and Kirja-Matti school in Ylistaro, approx. 25 km from Seinäjoki, situated in Western Finland. Services in the town centre are a grocery store and two restaurants.

Kenelle leiri on, kuka voi osallistua / Who can participate:

Leiri on tarkoitettu kaikille FKA:n jäsenille, joilla on voimassa oleva lisenssi. Siis peruskurssilaiset, vasta-alkajat, juniorit ja maajoukkuerinkiläiset yms. ovat tervetulleita!

The camp is the annual FKA spring seminar and open to all kendoka – if you are Finnish, you need a FKA licence.

Hinnat / Pricing:

50 € sis. majoituksen salissa ja aamupalat la-su, lounaan ja illallisen lauantaina.

50 € including accommodation in the hall floor during the weekend and breakfast on Sat + Sun, lunch and dinner also on Saturday.

Graduoinnit / Gradings:

Leirillä järjestetään kendon kyu-graduoinnit 6.-1. kyu ja dan-graduoinnit 1.-3. dan.

Graduointimaksut / Grading fees:
6.-1. kyu 20 €/suoritettu kyu-arvo
1. dan 15 € + 20 € = 35 €
2. dan 20 € + 30 € = 50 €
3. dan 30 € + 50 € = 80 €

Ilmoittautuminen ja maksaminen / Registering and payment:

Suomalaiset ilmoittautuvat SuomiSportin kautta ja maksavat myös. Graduoinnit maksetaan käteisellä paikan päällä. Ulkomaiset osallistujat käyttävät Google Formsia.

If you are not a member of Finnish Kendo Association, please register using Google Forms! You can pay the seminar fee of 50 € SEPA transfer (bank account on bottom of registering form) or by paying with _exact_ change at the event in cash.

Lisätietoja / More information:

Markus Ojala, rahastonhoitaja / treasurer
Tel. +358 40 482 7939 or info@kendoseinajoki.fi