Liiton kevätleiri

Liiton kevätleiri vierailevine opettajineen ja dan-graduointeineen järjestetään perinteisesti maalis-huhtikuussa. Kyseessä on Pori Jazz leirin ja Helsingin syysleirin ohella yksi suurimmista vuosittaisista kendotapahtumista Suomessa. Kevätleirin leiripaikka vaihtelee, viime vuosina kevätleiri on järjestetty mm. Kotkassa ja Lahdessa. Kevätleirille saapuu perinteisesti huippuopettajat ja noin 100 kendon harrastajaa ympäri Suomea ja muutama myös ulkomailta. Leirillä pyritään järjestetämään dan-graduoinnit 4. daniin saakka ja salimajoitus kaukaa tuleville.

(In English briefly below)

LIITON KEVÄTLEIRI 2018

Ensi keväänä Liiton Kevätleiri järjestetään Kotkassa 9.-11.3.2018. Leiri on samalla kertaa Kotkan kendoseuran 20v-juhlaleiri.

Kotkan kendoseura perustettiin alkuvuodesta 1998 ja pääsiäisen seutuvilla seura sai vieraakseen Japanista Tokushiman poliisista KONDO Wataru sensein (nyk. 8.dan Kyoshi), joka haken-sensein ominaisuudessa oli saapunut Suomeen. Kotkassa Saaripirtin hirsisellä salilla Kondo sensei piti Suomen kendomaajoukkueelle viimeistelyharjoitukset Sveitsin EM-kisoja varten ja antoi viikonloppuleirin päätteeksi Kotkan kendoseuralle sen japaninkielisen nimen: Gu Do Ken Kai, “ainaisen etsimisen ja tiedonnälän miekkakoulu”.

Nyt ympyrä sulkeutuu ja Kondo sensei saapuu Kotkaan Kevätleirin pääopettajaksi! Kondo sensei on nykyisin eläkkeellä, mutta opettaa edelleen kendoa Tokushiman poliisikoulussa. Edellisen kerran hän vieraili Suomessa 2010, jolloin hän toimi kevätleirin pääopettajana Fiskarsissa.

Tervetuloa siis ensi keväänä Kevätleirille juhlistamaan Kotkan kendoseuran 20-vuotista taivalta ja nauttimaan Kondo sensein laadukkaasta kendo-opetuksesta! Mertkatkaa päivämäärä kalenteriinne. Tarkempia tietoja leiristä päivitetään näille tapahtumasivuille sitä mukaa kun ne varmistuvat.

AIKA
PE-SU 9.-11.3.2018

PAIKKA
Karhulan liikuntahalli, Ratakatu 14, Kotka
Karttalinkki: https://goo.gl/maps/8Q5M6agAabr
Salin koko: 34 m x 17 m = 578 m2. Sali on jaettavissa välisermeillä kolmeen osaan. Lattiamateriaali puuparketti.

MAJOITTUMINEN
Osallistumismaksu sisältää salimajoituksen Karhulan liikuntahallin salin lattialla. Jokaisen tulee ottaa mukaan omat makuupussit ja patjat.

Lähistöltä löytyy myös hotelleja.
– Cumulus hotelli, joka on juuri remontoitu tammi-maaliskuussa sopivasti ennen leiriä: https://city.cumulus.fi/hotellit/cumulus-kotka
– Sokos Hotelli Seurahuone, Kotkan paras hotelli: https://www.sokoshotels.fi/fi/kotka/sokos-hotel-seurahuone

HUOM. Sokos Hotel Seurahuoneen kanssa pyritään jälleen neuvottelemaan leiriläisille tarjoushinnat, jotka saat käyttöösi mainitsemalla hotellivarausta tehdessäsi, että olet tulossa Suomen kendoliiton kevätleirille.

DAN-GRADUOINTIMAKSUT

Yritysmaksu maksetaan käteisellä perjantai-iltana leirille sisäänkirjautumisen yhteydessä. Rekisteröintimaksu maksetaan käteisellä lauantaina onnistuneen graduoinnin jälkeen.

1.dan: yritys 10 € + rekisteröinti 15 € = yhteensä 25 €
2.dan: yritys 15 € + rekisteröinti 25 € = yhteensä 40 €
3.dan: yritys 25 € + rekisteröinti 40 € = yhteensä 65 €
4.dan: yritys 40 € + rekisteröinti 60 € = yhteensä 100 €

LAUANTAIN ILLANVIETTO

Lauantain illaviettoa varten leiriläisille vuokrataan saunatilat Karhulan keskustasta alkaen klo 19.00. Ei tarjoilua, ottakaa mukaanne omat juomat, ruuat ja pyyhkeet.
Saunatilojen osoite: Vesivallinaukio 5 C 29, 48600 Kotka (sisäänkäynti sisäpihan puolella)

Facebookissa: www.facebook.com/events/141144049946536

Mika Kankainen
FKA:n puheenjohtaja
mika.kankainen@fka.fi

Aleksi Laine
Kotkan kendoseuran puheenjohtaja
aleksi.laine@fka.fi
Puh. 0407476506

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

FKA SPRING SEMINAR 2018

Next time FKA Kendo Spring Seminar will be organized on 9th – 11th of March 2018 in Kotka Finland, where we celebrate the 20th Anniversary of Kotka Kendo Club!

Kotka Kendo Club was founded on 1998 and the first ever Japanese kendo teacher to visit Kotka was KONDO Wataru sensei (8th Dan Kyoshi) from Tokushima Police. During his visit Kondo sensei gave Kotka Kendo Club it’s Japanese name “Gu Do Ken Kai”, the Sword School of Eternal Seeking and Hunger for Knowledge.

Now, after 20 years, Kondo sensei again arrives to Kotka as the main teacher of the FKA Spring Seminar 2018! He has retired from his police career but he still teaches kendo on Tokushima Police Kendo School. Some of you might remember the last time Kondo sensei visited Finland as the main teacher of FKA Spring Seminar in Fiskars 2010.

You are most welcome to join us at the FKA Spring Seminar 2018 to celebrate the 20th Anniversary of Kotka Kendo Club with us and to enjoy the great kendo teaching of Kondo sensei! Please mark the date on your calendar and stay tuned. More information coming at later on!

TIME
9th – 11th of March 2018

VENUE
Karhulan liikuntahalli, Ratakatu 14, Kotka Finland
Size of the main hall: 34 m x 17 m = 578 m2.

ACCOMMODATION
Seminar fee includes accommodation on the floor of the main hall of the Karhulan liikuntahalli. Please bring your own sleeping bag, mattress and other sleeping equipment.

There are also hotels nearby:
– Cumulus hotel, which will be renovated during January-March, just before the seminar: https://city.cumulus.fi/en/hotels/cumulus-kotka
– Sokos Hotel Seurahuone, the best hotel in Kotka: https://www.sokoshotels.fi/en/kotka/sokos-hotel-seurahuone

DAN GRADING FEES

Please pay the Application fee with cash on Friday at the sign-in and the Registration fee on Saturday after a succesful grading.

1.dan: Application 10 € + Registration 15 € = Total 25 €
2.dan: Application 15 € + Registration 25 € = Total 40 €
3.dan: Application 25 € + Registration 40 € = Total 65 €
4.dan: Application 40 € + Registration 60 € = Total 100 €

AFTER KEIKO SAUNA PARTY

After keiko sauna on Saturday evening. Please bring your own refreshments, snacks and towels, there will be no catering.
Address: Vesivallinaukio 5 C 29, 48600 Kotka (entrance on the inner yard)

FOR MORE INFORMATION

Facebook: www.facebook.com/events/141144049946536