Kendon Suomi-ryhmä

Kendon Suomi-ryhmä on säännöllisesti ympäri Suomen eri seurojen vieraana harjoituspäiviään järjestävä kendoharrastajien ryhmä (ryhmän harjoituksiin voivat osallistua myös kyseisen harjoituskerran isäntäseuran muutkin jäsenet). Ryhmän toiminnasta ja harjoituksista vastaavat liiton nimittämät vetäjät.

Suomi-ryhmän tavoitteena on kehittää seurojen välistä yhteistyötä ja tarjota korkeatasoista harjoitusta säännölliseen harjoitteluun sitoutuneille kendokoille. Suomi-ryhmä sopii kaiken tasoisille kendon harjoittelijoille, joiden taidot riittävät kovatempoiseen harjoitteluun.

Suomi-ryhmään osallistuminen edellyttää sitoutumista ryhmän järjestämiin harjoituspäiviin (4-6 krt/ vuosi). Osallistujilla tulee olla voimassa oleva liiton lisenssi.

Suomi-ryhmä kaudella 2022-2023

Ryhmän vastuuhenkilöinä ja vetäjinä kaudella 2022-2023 toimivat Kari Ruuhilahti (kendo kyoshi 7.dan, Pori) ja Mika Kankainen (kendo renshi 6.dan, Oulu).

Kauden painopistealueena ryhmän toiminnassa on kendoharjoittelun jatkuminen koronan aiheuttaman harjoittelutaon jälkeen.

Harjoituspäivien tarkoituksena on antaa osallistujille:

• Tietoa sen hetkisestä fyysisestä kuntotasosta, sekä kendollisesta taitotasosta
  • Kaudelle henkilökohtainen asetettu tavoite
  • Harjoittelulle selkeä suunta ja päämäärä
  • Henkilökohtainen palaute
  • Konkreettiset kotiseuroissa tehtävät harjoitusohjeet
  • Seuranta asetettuihin tavoitteisiin pääsystä

Harjoituksiin sisältyy mm. fyysisen kunnon mittaamista ja ylläpitoa, kovaa kendoharjoittelua, sekä harjoittelua tukevien toimien läpikäyntiä. Harjoitusten fokus on vahvasti ryhmän kokonaisvaltaisen tason nostamisessa ja henkilökohtaisessa ohjauksessa.

Aikataulu

Ryhmän ensimmäiset harjoitukset pidetään Porissa lauantaina 24.9.2022 (kokoontuminen PoriDojolle klo 9.30). Muut harjoituspäivät järjestetään ryhmään ilmoittautuneiden seuroissa. Harjoittelupäivistä sovitaan, kun ryhmään ilmoittautuneet ja mahdolliset harjoituspäivän järjestävät seurat ovat selvillä.

Tavoitteena on järjestää 4-6 harjoituskertaa kauden aikana. Tulevista harjoituspäivistä tiedotetaan tiedotetaan avoimessa Facebook-ryhmässä.

Mitä se maksaa?

Harjoituspäivät ovat osallistujille pääosin maksuttomia.

Järjestävän paikkakunnan seura hoitaa tarvittavat käytännön toimet eli harjoituspaikan ja mahdollisesti tarvittavan majoituksen. Näistä syntyvät kustannukset pyritään kattamaan liiton toimesta ryhmälle varatusta budjetista yhteistyössä järjestävän seuran kanssa.

Harjoituspäiviin matkustaminen, ruokailut jne. jäävät osallistujien itsensa hoidettaviksi.

Miten ilmoittaudun mukaan?

Lisätietoa ryhmän toiminnasta saa sen vetäjiltä:

Kari Ruuhilahti, 0504116032, kari.ruuhilahti@pp.inet.fi

Mika Kankainen, 0403010331, mika.kankainen@fka.fi

Ilmoittautumiset Suomi-ryhmään pyydetään tekemään sähköpostitse Karille ja Mikalle 18.9.2022 mennessä. Ilmoittautumisessa on mainittava osallistujan nimi, vyöarvo ja kotiseura.